Sıkça Sorulan Sorular

Anasayfa » Sıkça Sorulan Sorular

1.Erasmus öğrencisi olmak için nasıl başvurabilirim?

Erasmus öğrencisi olmak için Üniversitemiz, her yıl başvuru süresi belirlemektedir. Bu süre içerisinde öğrenciler kişisel olarak ilgili birimlere başvuru yapmaktadır.

2. Hangi öğrenciler Erasmus programından yararlanabilirler mi?

Üniversitemizde tam zamanlı eğitim alan önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora programı öğrencileri başvuru şartlarını taşımaları durumunda Erasmus programından yararlanabilirler.

3. Erasmus Öğrenim Hareketliliği kapsamında ne kadar kalabilirim?

Erasmus Öğrenim Hareketliliği önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri en az 3 ay en fazla 12 ay kalabilirler.

4. Avrupa’daki istediğim herhangi bir üniversiteye Erasmus öğrencisi olarak gidebilir miyim?

Hayır, Bölümünüz /Yüksek Okulunuz /Enstitünüzün sizin devam ettiğiniz programla ilgili bölüm ile karşılıklı Anlaşması (Bilateral Agreement ) olması gerekir.

5. Karşılıklı Anlaşma ( Bilateral Agreement ) nedir?

İki üniversitenin Erasmus programı kapsamında yapacakları, bir yıl veya daha uzun süreli, öğrenci (ön lisans, lisans, lisansüstü, doktora) ve/ veya öğretim elemanı değişimi anlaşmasıdır.

6. Erasmus öğrencisi olarak bölümümün karşılıklı anlaşmasının olmadığı fakat üniversitenin anlaşmasının bulunduğu bir üniversiteye gidebilir miyim?

Hayır. Üniversitemizdeki uygulamaya göre Erasmus öğrencisi olarak bölümünüzün anlaşma yaptığı üniversitelere gidebilirsiniz.

7. Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement) nedir?

Öğrenim anlaşması gittiğiniz üniversitede alacağınız dersleri, kredileri ile birlikte gösteren belgedir. Oradaki ders programınızı gösterir. 2021-2027 döneminde LA belgeleri online şekilde doldurularak ilgili bölüm, kurum koordinatörleri tarafından doldurulacak ve imzalanacaktır.

8. Akademik tanınma belgesi (Recognition Sheet) nedir, ne için kullanılır?

Akademik tanınma belgesi gittiğiniz üniversitede aldığınız derslerin, kendi üniversitenizde hangi derslere karşılık geldiğini gösterir. Aldığınız derslerin döndükten sonra kabul edilmesini garanti eden bir belgedir. Bu belgeyi koordinatörünüzle birlikte doldurunuz. Bu belgenin fakülte / Y.okul/ Enstitü yönetim kurulunda onaylanması ve daha sonra öğrenci işleri daire başkanlığına iletilmesi gerekmektedir.

9. Erasmus öğrencisi olarak yurt dışında bulunduğum sürede kendi üniversiteme kayıt yaptıracak mıyım, katkı payımı ödemem gerekir mi?

Evet. Kendi üniversitenize kayıt yaptırmak ve öğrenci katkı payı (üniversite harcı) ödemek zorundasınız. Ancak ders seçmezsiniz.

10. Pasaport , vize ve sigorta işlemlerini kendim mi yapmak zorundayım?

Evet. Pasaport vize ve sigorta işlemleri sizin kendi sorumluluğunuzdadır.

11. Vize için ne kadar zaman önce başvurmam gerekiyor?

Erasmus öğrencisi seçildikten hemen sonra gideceğiniz ülkenin konsolosluğunu veya büyükelçiliğini arayınız, bazı ülkelerde vizenin verilmesi 5 aya kadar çıkabilmektedir.

12. Gittiğim üniversite bana kalacak yer bulmak zorunda mıdır?

Gittiğiniz üniversite kalacak yer bulmak zorunda değildir ama genelde Erasmus öğrencilerinin kalacak yer bulmalarına ve sorunlarına yardım edebilir.

13. Hangi sağlık sigortasını yaptırmalıyım?

Uluslararası geçerliliği olan sağlık sigortasını tercih ediniz. Gittiğiniz ülkenin sigortasını da yaptırabilirsiniz. Sigortaların içerikleri ve kapsamları dikkatlice araştırılıp yapılmalıdır. Konuya ilişkin sitemiz üzerindeki bilgileri okuyunuz.

14. Erasmus öğrencisi seçildikten sonra ne zaman Erasmus Hibesini alacağım?

Erasmus Hibesinin %80′ini tüm belgeleriniz, özellikle de Öğrenim Anlaşmanız karşı kurumdan imzalı olarak geldiğinde, geri kalan %20 hibenizi ise Erasmus öğrencisi olarak eğitiminizi tamamlayıp döndükten ve gerekli belgeleri tamamlayıp Uluslararası İlişkiler Ofisi Erasmus Koordinatörlüğüne teslim ettikten sonra alacaksınız.

15. Erasmus öğrencisi olarak gittiğim üniversitede Oryantasyon programına katılacak mıyım?

Evet. Neredeyse her üniversite gelen Erasmus öğrencilerine Oryantasyon programı hazırlamaktadır. Oryantasyon programı sizin, o üniversite ve eğitim sistemi hakkında bilgi almanıza yardımcı olur.

16. Öğrenim Anlaşması tamamlandıktan sonra alacağım derslerde yurtdışına gitmeden ya da gittikten sonra değişiklik yapabilir miyim?

Evet, Bölüm koordinatörünüzle görüşerek derslerinizde değişiklik yapabilirsiniz. Bu durumda ilgili evrakı 1 ay içerisinde yenileyip Erasmus Koordinatörlüğüne iletmeniz gerekmektedir.

17. Gittiğim üniversiteden 5 ders alıp 3′ünden başarılı 2′sinden başarısız olduğumda ne olur?

Başarısız olunan dersler döndükten sonra kendi üniversitenizde tekrar alınır.

18. Gittiğim üniversitenin kendi öğrencileri ile benim sahip olacağım teknik ve sosyal imkânlar aynı olacak mı?

Evet. Örn: Laboratuar imkânlarından eşit olarak faydalanabilirsiniz. Dikkat = Diğer öğrenciler için ücrete tabi olan olanaklar (fotokopi vs.) sizin için de aynı ücret karşılığını ödemeniz koşuluyla geçerlidir.

19. Ne kadar Erasmus Hibesi alabilirim?

Misafir olacağınız üniversitede alacağınız aylık hibe miktarı ülkeden ülkeye değişmektedir, fakat bu miktar tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak düzeyde olmayabilir. Başvuru ilanında detayları dikkatlice inceleyiniz.

20. Avrupa Kredi Tranfer Sistemi (AKTS) nedir?

Avrupa Kredi Transfer Sistemi akademik tanınmayı kolaylaştırmak için kullanılan bir kredi sistemidir.

21. Katılabileceğim Dil Hazırlık Kursu var mı?

Erasmus öğrencisinin yararlanması için akademik eğitim öncesi misafir olunan ülkedeki üniversite tarafından düzenlenen takviye yabancı dil kursu genellikle bulunmaktadır.

22. OLS (Online Language Support) Nedir?

Yükseköğretimde öğrenci hareketliliği faaliyetlerinden (öğrenim veya staj) yararlanacak öğrenciler için Avrupa Komisyonu tarafından Çevrimiçi Dil Desteği (OLS – Online Language Support) sistemi sunulmaktadır. Sistemin temel amacı, Erasmus+ programının, yararlanıcıların dil seviyelerine sağladığı katkıyı ölçmektir.

23. Erasmus Yoğun Dil Kursu’na başvurduğumda hibe alabilir miyim?

Ulusal Ajans ve/veya öğrencinin kendi kurumu İngilizce, Almanca, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca dışında EILC (Erasmus Intensive Language Course) için bir maddi destek sağlayabilirler.

24. Erasmus Staj Programından kimler yararlanabilir?

Staj programına ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri yararlanabilir.

25. Erasmus Staj Hareketliliği kapsamında ne kadar kalabilirim?

Erasmus Staj Programından önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri en az 2 ay en fazla 12 ay kalabilirler.

26. Mezun olduktan sonra da Erasmus Staj Programından yararlanabilir miyim?

Erasmus Staj Programından yararlanabilmeniz için başvuru sürecinde öğrenci olmanız gerekmektedir.

27. Erasmus Staj programı öğrencisi olmak için nasıl başvurabilirim?

Erasmus staj öğrencisi olabilmek için her yıl üniversitemiz belirli dönemlerde ilana çıkmaktadır. Bu sure içerisinde fakülte staj koordinatörleri aracılığıyla başvurular yapılmaktadır.

28. Hangi Kurum ve Kuruluşlarda Staj yapabilirim?

Staj öğrencinin öğrencisi olduğu mesleki eğitim alanında çalışma deneyimi kazanma amacıyla işletmeler, eğitim merkezleri, araştırma merkezleri ve diğer kuruluşlarda staj faaliyetidir. Ancak; Avrupa Kurumları ile Topluluk Programlarını yürüten kuruluşlar bu program kapsamında ev sahipliği yapamazlar.

29. Erasmus Öğrenim Hareketliliği Programından yararlandım, Erasmus Staj Programından da yararlanabilir miyim?

Evet, yararlanabilirsiniz.

30. Erasmus Staj Programından yararlanabilmek için Karşılıklı Anlaşma ( Bilateral Agreement) gerekli midir?

Hayır. Staj program için Niyet Mektubu (Letter of Intent) belgesinin staj yapacağınız kurumdan alınması yeterlidir.

31. Niyet Mektubu ( Letter of Intent) Belgesi Nedir?

Bu belge öğrencinin staj yapacağı kurumdan alması gereken kabul belgesidir.

32. Niyet Mektubu belgesini ben mi doldurup staj yapacağım kuruma\kuruluşa göndermeliyim?

Hayır. Bu belge tamamen karşı kurum tarafından doldurulmalıdır.

33. Staj yapacağım kurum\kuruluş bana kalacak yer bulmak zorunda mıdır?

Staj yapacağınız kurum\kuruluş size kalacak yer bulmak zorunda değildir.

 

Diğer sorularınız için lütfen [email protected] adresine mail atınız.